Isto, a različito

Što više igram i čitam o kineskim gumama imam osjećaj da manje znam. Ali, što je, tu je. Na današnji blog me “nadahnula” molba da prodam gumu Friendship 563 1.8. “Normalnom” bi se činilo ništa lakše, jer imam 3 komada na zalihi. Ali, i nije baš tako. Pokazati ću na primjeru.

Palio_CJ8000

Firma Friendship ima 3 naziva, te se još naziva R.I.T.C.  i 729, o čemu je već bilo pisano ovdje. Guma 563 je između softa i medium pipsa, znači osnovna namjena joj je blok i kontra, ali zbog srednje dugih i debelih pipaca može “povući” i malo spina. Isporučuje se sa 2 spužve. Tradicionalna narandžasta Tack-Speed, koja je tvrđa i mrtvija, sa manjom brzinom i spinom, ali boljom kontrolom. Novija spužva je Mystery III, a isporučuje se u 3 tvrdoće, H35, H38 i H40. Znači, guma 563 nije jedna, već su 4 modela, sa različitim karakteristikama. Isto se odnosi i na ostale “materijale” iz Friendshipa, konkretno 563-1, 755, 755-2, 802, 802-1 i dr.

Druga, standardna navada kineskih proizvođača je da gume “sličnih” naziva imaju potpuno različite karakteristike. Proizvođač Galaxy, koji isto ima 3 naziva (Yinhe i Milky Way) isporučuje gume Moon, Moon Pro i Moon Speed. Koje su razlike? Moon je guma napravljena kao kopija Butterfly Tenergy 05, tako se reklamira, sa istom strukturom pipaca, ali sa manje dinamičnom kineskom poroznom spužvom. Da li je Moon Pro, dva puta skuplja, ista guma, samo bolje kvalitete, što bi “normalan” pretpostavio? Ne. Moon Pro je tacky guma, nalik na DHS Hurricane3 Neo, bitno različita, te je za igru potrebna potpuno drugačija tehnika spina (dugi pokreti). Moon Speed je najnoviji model, grippy kao “obični” Moon, “prilagođen” plastičnim lopticama, sa više brzine od izvornika. Ali, ni to nije sve. Moon se isporučuju sa spužvama različite tvrdoće, od “meke” H37, koja je na razini klasičnog Tenergy-ja, do H39, koja je tvrda kao džon. Ni i u zadnjem Galaxy katalogu, koji je objavljen ovdje nije navedena verzija Moon Pro. Nije to neobično. Zadnji model Friendship gume Battle je grippy (Non-Tacky), a Battle II je hvatljiva (Tacky). Još “gori” je Tuttle, čiji backside (glatka guma) Spring 3B ima grippy i tacky verziju, što se iz naziva ne vidi. Najpoznatija guma kineskog proizvođača Palio zove se CJ8000. Ali, isporučuje se sa topsheet-om različite debljine, od 1.4 – 1.6 mm, i sa različitim tvrdoćama spužve. Ako u to uključimo i različite debljine spužve, ispada da se ista guma prodaje u 50-tak različitih varijanti. Da parafraziram Arsenovu pjesmu “Nije lako bubamarcu”, pa sada ti nađi svoju bubamaru, tj. Palio CJ8000 gumu! Očito, podjetinjio sam od kineskih guma.

Treća kineska “kvaka” je da škart ne uništavaju, već ga prodaju pod nazivom Training. Zašto to nije dobro? Kada isto ime stoji i na kvalitetnim proizvodima i na smeću, više se ne zna što je što, te srozava ugled cijelog branda. Standardni primjer za to je Haifu, a guma Blue Whale, za FH, tacky, slična DHS Hurricane3 Neo. Prodaju je i europski “proizvođači”, samo rebrandiranu, sa “svojim” nazivima i “pojačanim” cijenama, kao Tibhar Grip-S ili Donic Traction MS-Pro. I dok škart (Training) košta $4.00, standardna verzija Whale II je $19.99, Whale II National Factory Tuned $22.99, a najbolja Whale III National Factory Tuned $99.90. Odnos cijena je 1 : 25! Isto je i sa gumom White Shark, koja se sada zove samo Shark, za BH, slična je Stiga Boost TC, grippy, mekana i brza japanska spužva, gdje je raspon cijena od trening verzije $9.99 do National $99.90.