XIOM gume

U pisanju ovog bloga pasivno su sudjelovali :

  • Jeremy Yun, Adidas Product Manager, koji je na svojim ex web stranicama i postovima na forumima objavljivao recenzije guma iz ESN-a ;
  • Andreas van Huck, osoba zadužena za prodaju XIOM opreme u ovom dijelu Europe i poluprofesionalni igrač njemačke lige iz ekipe “SC Bayer 05 Uerdingen”.

Da pokušam pojasniti. Proizvođači stolnoteniskih guma su konspirativne institucije (ESN, Fuso, Daiki, Haifu …). A, isto tako i preprodavači (XIOM, Tibhar, Joola, Donic …). Oni NAMJERNO kriju podatke gdje su i kojom tehnologijom izrađene gume. Još gore, katkada daju pogrešne informacije, kako bi “zamaglili” porijeklo. Spužva može biti proizvedena u Kini, topsheet u Njemačkoj, lijepljenje se izvodi u Japanu, a na kraju na omotu gume piše “Made in Japan”. Kada je Jeremy pokušao objasniti porijeklo i karakteristike guma, nakon godine web site je ugašen, a sadržaj je nestao. Još se tu i tamo javljao na forumu, ali zadnju godinu ni to. Kada sam od Andreasa, ako on ne zna, tražio da mi da mail osobe neposredno zadužene u XIOM-u za design i testiranje guma, kako bi dobio detaljne informacije, odgovorio mi je da takva ne postoji. I drugi forumaši su pokušavali pitanja adresirati direktno u Koreu, ali dobivali su tako općenite odgovore koji nisu bili od neke koristi. Ipak, postoje neke egzaktne informacije koje se ne mogu sakriti, npr. tvrdoća spužve, koja se ustanovljava durometrom. No, kako ne postoji “legalni” izvor informacija, sve vrvi nekim “polu informacijama”, od kojih dio može biti i pogrešan.

Vratimo se XIOM-u.

XIOM_OmegaV_Tour.jpg

Neću o gumama Omega I, II i III, jer su stari modeli i s njima nitko više ne igra. Osim toga, te gume su se jako “trošile”, a zadržale su cijene kao novi modeli, tako da su potpuno neekonomičan izbor. Isto vrijedi i za gume True Innovation, Yanus DF i Zeta (Europe i Asia).

XIOM gume neću sortirati po vremenskom slijedu, već po igračkim karakteristikama :

  • KLASIČNE GUME (bez tensor efekta) – MUSA (45) je dobra zamjena za Butterfly Sriver EL i/ili L.
  • MEKI TENSORI (do 42,5) – Vega Elite i Omega IV Elite, tvdoće od 37,5 do 40, Omega IV topsheet je znatno više grippy, pa ima i više spina. Gume su za početnike ili za one koji vole jako mekano ili za backhand ili za drajfere koji imaju brza drva (npr. Primorac Carbon), a meka spužva umrtvi dolaznu rotaciju.
  • SREDNJE TVRDI TENSORI (42,5 – 45) – Vega Europe (42,5) je dobra u svim elementima igre, može i za FH i BH, trajna. Omega IV Europe (45) je malo tvrđa i ima jači grip, izvrstan spin. Vega Japan (45) je iz generacije Sigma guma, čija osnovna “filozofija” je mekano i brzo, za igrače kojima je brzina važnija od rotacije.
  • TVRDI TENSORI (47,5 – 48) – Vega Pro i Vega Asia, izvrsne gume uporedive sa Tenergy 05 i Tenergy 64, malo su manje grippy, pa daju i primaju manje rotacije, trajne. Jeremy Jun tvrdi da je Vega Asia bolja i od novih Sigmi. Omega IV Pro i Omega IV Asia imaju više gripa i niži luk. Sigma I Europe je mekša od Sigme I Pro zbog različite geometrije pipaca. Sigma II Europe i Pro su tvornički tunirane verzije Sigme I. Omega V Tour je za profesionalce, ekstremno grippy i tvrda, dok je nešto manje zahtjevna i sa više kontrole Omega V Pro.
  • “KINESKI” TENSORI (54 – 60) – Vega China (54) odgovara Palio Thor’s gumi, polu tacky. Model Tau (60) je ekstremno tvrd, tacky, zamjena za DHS Hurricane3 Provintial, sa tensor efektom.

Novi model XIOM gume izlazi u svibnju 2014., Omega V Europe, srednje tvrda, vrlo grippy, mogla bi biti “pogodak”.

Kako bi cijeli izbor gume trebao teći ? Prvo, treba znati da li se želi klasična guma ili tensor (preporučljivo), za FH ili BH. Zatim, treba znati željenu tvrdoću (meko – srednje – tvrdo – kineski tvrdo), da li da guma ima više brzine ili rotacije. Normalno, treba izabrati debljinu, bolje 1.8 ili 2.0, a 2.2 treba odabrati samo ako je “potreba” za brzinom i rotacijom nezavisna od kontrole, te ako se većinom igra daleko od stola. Na kraju, treba znati koliko se želi platiti nova guma, od 160 – 270 kn.