Guma se nalazi na ITTF listi ako zadovolji inicijalni test, te ako proizvođač plati godišnju naknadu, nešto kao registraciju kod automobila. Ako proizvođač ne plati, nezavisno od toga što je guma igrački i dalje “legalna”, briše se sa liste. Drugim riječima, igrač može kupiti gumu sa aktualne liste, proizvođač ne plati naknadu za produženje registracije, a ITTF sve prodavače i igrače koji koriste gumu napravi ilegalcima. Bingo! Inicijalni test gume se ponavlja nakon 10 godina. Gume sa pipcima podvrgavaju se posebnom testu otpora, koji se dodatno i naplaćuje. Da bi proizvođač bio na listi 2009. godišnja naknada je bila $1500, testna naknada za gumu je iznosila $550, a za svaku registriranu gumu na listi još dodatnih $200. Na taj način ITTF je prikupio iznos od $410000.
Što je iz ove priče vidljivo? ITTF štiti svoje prihode, što je u redu, ali ne štiti igrače. I to niti financijski, niti kvalitativno, jer ne objavljuje testne podatke o gumama, a niti proizvođače prisiljava da to čine. Što bi ITTF trebao činiti? Trebao bi specificirati način testiranja guma, te javno objaviti rezultate, npr. brzina, spin, težina, tvrdoća spužve, hvatljivost (grip), stupanj trošenja, geometrija pipaca, kut izbačaja i sl. Sve proizvođače, posebno kineske, trebao bi obavezati da osim domicilnog jezika (mandarinskog), točan opis napišu i na engleskom jeziku. Na taj način bi onemogućio proizvođače da “marketiraju” igrače različitim pjesničkim opisima. Dalje, iz prodaje bi, po principu slučajnog uzorka ili po prijavi, trebao izuzimati gume, “retestirati” ih, te utvrditi da li svojstva odgovaraju originalnima. Ako se test za više od 5% razlikuje od početnog, trebao bi kazniti proizvođača, obavijestiti igrače, te maknuti gumu sa liste. Sustav bi omogućio testiranje konkurenciji i uspostavu nezavisnih testnih centara. Na pakiranju guma bi morao biti otisnut tjedan i godina proizvodnje, kako bi se uklonile sve špekulacije o prodaji “odležane” robe. Na način kako ITTF sada funkcionira najviše koristi samom sebi, onda proizvođačima i prodavačima, a najmanje igračima.
Čitao sam interview sa jednim od predstavnika proizvođača, u kojem su ga pitali zašto ne objavljuju eksplicitne podatke o svojim gumama? Odgovorio je da o tome obavještavaju distributere. Laž! Od tog proizvođača, koji je u mom zastupstvu, nikada nisam dobio nikakvu informaciju, a nisam ni od drugih. Ali, nisu svi isti, neki pošalju besplatno testne primjerke, bez podataka, drugi daju po povoljnoj cijeni. Većina ne daje ništa, pa gumu treba kupiti po punoj cijeni, zalijepiti je na reket i testirati, kako bi se informacija mogla dati igračima (kupcima).
Pitam se, pitam se kakva svojstva ima guma Saviga Turbo, a ima ITTF oznaku na sebi? Da idem na ubrzani tečaj mandarinskog da igram sa njihovom gumom?