Rekreativna sezona je blizu, SLAST počinje za tjedan dana, a Sokaz za 3 tjedna. Natjecateljima po klubovima sezona započinje ovaj vikend 1. turnirom HSTS-a u Opatiji. Svakako, prije početka treninga i natjecanja treba pregledati reket. Sve informacije su već detaljno objašnjene i prije, ali ovdje su sažete.
Priprema backside gume se sastoji od pregleda topsheet-a, prelaskom prsta ili loptice da se ustanovi koliko još ima gripa (površinske hvatljivosti), odnosno za kineske gume koliko je tacky (oštećenja su mat površine koja inače reflektira svjetlost). Ako je guma znatnim dijelom izgubila hvatljivost, što se tu da napraviti? Svakako, najbolje je zamijeniti gumu novom. Ali, ako to nije opcija, postoje sredstva koja omogućuju da se ona barem privremeno, na kraći period vrati. Svakako, za grippy gume euro/japanskog tipa najbolje je premazivanje Falco Life Expander ili Kenetix Rubber Revitalizer tekućinom, te Revolution No. 3 čistačem. To može vratiti 10 – 20% izgubljenog gripa. Za tacky gume idealan je bio Spinmax Red (ne Aquareus), ali kako se proizvodi u Australiji, nije VOC Free, zapaljiv je i vrlo teško dobavljiv. Alternativa “službenim” sredstvima je nakapati 2 – 3 kapljice maslinovog ulja na topsheet, te tanko i ravnomjerno razmazati. Guma će kratko vrijeme bolje “hvatati”, ali će i otežati, a na kraju će se opet morati kupiti nova.
Backside tensor gume (sa poroznom spužvom) svakako treba odlijepiti sa drva, te korištenjem više slojeva parafinskog ulja ukloniti staro ljepilo. Nakon toga, treba 1 – 2 dana pustiti da se pore spužve vrate u normalnu veličinu, te ponovno zalijepiti gumu na drvo. Za one kojima se to ne da, gumu treba odlijepiti, spužvu tanko namazati sa 2 – 3 sloja parafinskog ulja, te kada se u potpunosti upije, ponovno zalijepiti na drvo (2 sloja ljepila na gumu, 1 na drvo). Ako imate tuning (booster), svakako koristite njega umjesto parafinskog ulja. Stare gume sa klasičnom spužvom (bez pora) poželjno je također prelijepiti starim (normalnim ili brzim) ljepilom, pri čemu se staro skida parafinskim uljem, benzinom ili sintetskim razrjeđivačem. Evo kako Gucchy sa WRM skida vodeno ljepilo sa gume sa klasičnom spužvom za 14 sek.:
U pravilu, tensore je obavezno lijepiti vodenim ljepilom (bijelim, VOC Free), dok je za klasične gume bolje koristiti staro ljepilo, iako se mogu nalijepiti i vodenim. Klasično ljepilo duže ostaje elastičnim, a nanosi se u tanjem sloju, pa su guma i cijeli reket lakši.
Kod nabave novih backside guma poželjno bi bilo zaboraviti tensore starih generacija, od popularnijih Joola Air, Tibhar Nimbus, Joola Energy X-tra, Andro Plasma, Donic Desto F3 i sl., jer su se jako trošile, a u međuvremenu su izašle nove sličnih karakteristika i sa znatno dužim vijekom trajanja. Svakako, počnite koristiti zaštitne folije za gume, sačuvati ćete novac i živce.
Gume sa pipcima (soft, medium i trava) treba pregledati da li nedostaje neki pipac, jer je u tom slučaju guma neregularna. Zatim, prstom treba provjeriti, od rubova reketa prema sredini, da li je njihova tvrdoća, odnosno otpor jednak na svim dijelovima. Često pipci popucaju u osnovi (npr. kod Friendship 563-1 ili Spinlord Dornenglanz), pa je otpor manji u sredini gume. Takvu gumu treba zamijeniti, jer su joj bitno promijenjene igračke karakteristike. Ako je sve OK, u destiliranu vodu treba ukapati 1 -2 kapljice tekućeg deterdženta, te četkicom za zube očistiti pipce. U tu svrhu moguće je koristiti i redovno sredstvo za čišćenje guma.