Analiza tehnike i igre

Kao uvijek, prvo ide uvod.

Imali mi nekoć vrhunskog mladog igrača, trostrukog kadetskog prvaka Europe.

Borna_Kovac

I, dok je on u STK Industrogradnji trenirao, mi smo listali najnovije japanske stolnoteniske časopise, s tehnikom igre, npr. kako je to prikazano na slijedećim fotografijama BH spina… Tako su to, nekoć, treneri analizirali.

TT_Technic

Priča naš najpoznatiji trener, na jednom od međunarodnih turnira, izgledalo je da taj mladi igrač igra dobro, da je velika nada. Istina, bio je fizički superiorniji od svojih tadašnjih protivnika. Ali, kada bi on stao preko puta njega, jednostavno, loptica mu “nije išla”. Možda je tehnika i bila dobra, ali nije bilo dovoljno akceleracije, pa, zbog toga, ni brzine, spina i snage. Hop! Znači, sve izgleda izvrsno, igrač/ica ima i rezultate, a opet nije dobro.

Da se to ne bi dešavalo, a korištenjem umjetne inteligencije, javljaju se najnoviji alati za video analizu tehnike i igre, čiji razvoj traži izvrsno poznavanje računala (mobitela), te tehnike stolnoteniske igre. Ovdje ćemo navesti 3 takva pokušaja, a Kinezi, vjerojatno, imaju sličan. Prvi je PERFORMANCE BIOMECHANICS ACADEMY TABLE TENNIS, naveden u blogu EmRatThicha, a prikazane su i komparativne analize FH spina kineskih igrača. Drugi je betterplay.ai, kojem se pošalje video treninga i/ili meč(ev)a, te dobije njegova analiza.




Nedavno je ITTF potpisao ugovor o razvoju slične aplikacije sa indijskom softwerskom tvrtkom Stupa Analytics, koja na Youtube-u ima svoj kanal, pa je organiziran i odgovarajući Webinar na temu “Analytics & AI in Table Tennis“.


P.S. Naknadno se pojavio i ovaj video, a software za analizu igre osigurava ruska firma OSAI, o čemu možete pročitati u slijedećem članku.