Danas, u nedjelju, jedna “laka” tema prije ručka …
Kod korištenih drva prvo se skidaju stare gume. S time treba započeti sa strana reketa, suprotno od godova na drvu. Ako gume nije moguće lako skinuti, potrebno je koristiti poseban spray (na slici), a ako ga nema, aceton. Znači, nakapati malo acetona u spužvu, čekati da ljepilo “otpusti”, odlijepiti dio, ponovno nakapati … Ako je, nakon skidanja gume, zaostalo ljepila na drvu, treba ga “rastopiti” mineralnim terpentinom ili benzinom, te zatim ukloniti mekom krpom od mikrofibre.
Prije lijepljenja guma treba provjeriti stanje drva. Najčešći problemi su :
1. Drvo ima površinska ili rubna oštećenja. U tom slučaju drvo treba popraviti nanošenjem drvofix-a i sitne piljevine, koju treba utisnuti u neravninu. Nakon sušenja (24 h), popravljeni dio treba fino izbrusiti, te prelakirati tankim slojem. Za lakiranje se koristi mješavina 50% prozirnog laka za čamce i 50% razrjeđivača.
2. Drvo nije lakirano. U tom slučaju, drvo treba prvo lakirati mješavinom laka i razrjeđivača. Na sredinu drva se izlije količina promjera 1 cm, koja se zatim spužvicom rasporedi po cijeloj glavi. Višak laka se odstrani drugom spužvicom. Postupak treba ponoviti na drugoj strani drva, te drvo posušiti 12 – 24 sata. Iako postoji bojazan da će lakiranje promjeniti svojstva drva, to je zanemarivo, jer je sloj laka vrlo tanak. Većina proizvođača tvornički lakira drva, a ako to nije slučaj, prodavači to nude kao besplatnu uslugu. Lakiranje drva onemogućiti će da ljepilo uđe u pore furnira, te kasnije oštećenje drva prilikom skidanja guma (splintering). To se posebno odnosi ako je završni sloj drva izrađen od mekog furnira (npr. hinoki). Ako ne želite lakirati drvo, moguće ga je premazati tankim slojem lanenog firnisa. Još se spominje i akrilni lak za kosu, no kako on vrlo slabo “drži”, moguće je da ostane na gumama. I stolnoteniske firme, za tu namjenu, prodaju lak na vodenoj bazi. Rub drva moguće je zaštititi od oštećenja nanošenjem tankog sloja drvofix-a, prozirnog laka za nokte ili lijepljenjem spužvaste rubne trake. To je neophodno kod drva koja imaju srednjicu od balse, koja je vrlo meka.
3. Drvo je previše lakirano i potpuno glatko. U tom slučaju nemoguće je kvalitetno zalijepiti gume. To je slučaj kod svih novih Stiga drva sa slojem NCT (Nano Composite Technology). U tom slučaju potrebno je uzeti fini brusni papir (400 ili 500), te njime lagano izbrusiti površinu glave, te poslije ukloniti prašinu. Posebno teško se lijepe tensor gume (ESN i Tenergy) sa poroznom spužvom, jer se zbog mjehurića u spužvi guma “drži” za samo 50% površine.
Na tako pripremljeno drvo lijepe se gume. Na spužvu se nanosi ravnomjerni tanki sloj ljepila, te čeka da se sloj posuši. Kod klasičnih ljepila, sloj je suh kada više ne reflektira svjetlost, a kod vodenih (VOC Free Glue) kada je potpuno prozirno. Zatim se na gumu nanosi još jedan sloj ljepila, te čeka da se i on potpuno posuši. Ako je prilikom nanošenja došlo do stvaranja grudica, te skidanja 1. sloja, to znači da se ljepilo nije dovoljno posušilo. U tom slučaju treba ukloniti ljepilo, te ponoviti cijeli postupak. Također, i na drvo se nanosi 1 sloj ljepila. Sušenje ljepila može se ubrzati fenom, stavljanjem gume i drva na radijator ili sunce. Kada je ljepilo suho na drvu i gumi, izvodi se slijepljivanje laganim vertikalnim pritiskom valjkom ili laktom. Guma “spuštena” na drvo ne smije se više pomicati, već samo pritisnuti, u protivnom ljepilo treba skinuti, te ponoviti cijeli postupak. Kod tensora, prilikom “pritiskanja” gume, ona se ne smije horizontalno rastezati. Nove gume potrebno je obrezati. Po osobnom iskustvu, bolje je to napraviti oštrim škarama, nego skalpelom, jer, ako nije savršeno oštar, trgati će gumu.
Česti je problem, kada se, od stajanja, guma uvine, te je, prije lijepljenja, treba izravnati. To se izvodi nanošenjem 2 – 3 sloja parafinskog ulja na spužvu.
Vrlo važna je kvaliteta ljepila koje se koristi. Loše ljepilo je slabo, brzo se skrućuje, teško se skida sa spužve (bez oštećenja), izgleda kao da se “usirilo”, ostane na drvu, a ne spužvi. Kod preljepljivanja guma, koje treba izvesti svaka 2 – 3 mjeseca, takvo ljepilo se mora, uz korištenje parafinskog ulja, skinuti sa spužve. Kvalitetna ljepila moguće je samo premazati kineskim tuningom, da bi bila ponovno elastična, te ponovno zalijepiti.
Od profića sam dobivao gume sa 17 slojeva ljepila, između kojih je naneseno 5 – 6 slojeva tuninga. U tom slučaju ljepilo je bilo teško do 10 g, po jednoj gumi.
Za kraj video demonstracija :