Kineska buhtlo(manija)

Neću Vas zamarati analizom ove natjecateljske sezone, koju je moj nekadašnji šulkolega i suigrač Mario na Sokaz forumu opisao kao “mamuzanje mrtvog konja”. Rađe ću se baviti jezikoslovljem, gdje nakon blogova “Kineska fake(ozofija)” i “Kineska kvaliteta“, ide ovaj o buhtlama (eng. bubble) na gumama. Da pojasnim, zalijepite hvatljivu (tacky) kinesku gumu na FH, igrate par puta, a onda se na gumi pojavi ispupčenje ili se cijeli topsheet (gornji dio gume) odlijepi od spužve. Koliko pratim, zadnjih 15 godina, tu se ništa nije promijenilo, i dok je to nekoć bilo učestalo kod gume Haifu Whale, danas kod Dianchi-D, a konstantno je kod DHS Hurricane3. Nema tu nekog pravila, jedna serija bude dobra, druga loša. Kako ITTF-ov ured u Kölnu, pod vodstvom Claudie Herweg, po tom pitanju, kao ni po nijednom drugom, nije ništa napravio, nema druge nego sam pokušati nešto ustanoviti. Kako izgleda “klasična” buhtla?

Guma_Bubble

A, ispod, kada se skine topsheet sa spužve?

Guma_Topsheet_Sponge
Guma_Topsheet
Guma_Sponge

Na dijelu buhtle pipci se nisu odlijepili od spužve, već je ispod pukla spužva. U tom slučaju, što može napraviti rekreativac? Pa, korištenjem klasičnog ljepila, ponovno nalijepiti topsheet na spužvu. Time će ukloniti buhtlu, ali cijela će guma, zbog dodatnih slojeva ljepila, otežati 1 – 2 grama.

Kada na vruću paru stavite gume 3 različite tehnologije proizvodnje, onu kinesku (crna guma s narančastom spužvom lijevo), japansku (Butterfly Tenergy 05, crvena guma sa crvenom spužvom desno) i njemačku (XIOM Omega VII Europe, gume sa crnom spužvom u sredini), vidite da je kinesko ljepilo otpustilo, dok temperatura i vlaga ne djeluju na ostale dvije. No, kada se navedene gume potope u parafinsko ulje, što zamjenjuje efekt tuninga (booster), kineska guma se najjače svinula, japanska manje, ali se nije oštetila, dok je na europskoj popustilo ljepilo.

Guma_Tuning

Što se može zaključiti? Suprotno od učestalog mišljenja, dodatni tuning ne oštećuje kineske gume, već su buhtle posljedica lošeg tvorničkog lijepljenja, vjerojatno uz korištenje plina i na povišenoj temperaturi,. Dalje, sve navedene gume koriste za slijepljivanje topsheeta na spužvu kemijski različita ljepila, pri čemu je ono korišteno za kineske gume potpuno različito.

Koja je kineska guma sada IN? Friendship Battle II Provintial, a najnovija verzija se zove još i Max Pro. Za razliku od prije spomenutih kineskih guma, na njoj tvornički nije naneseno ljepilo i tuning, jer tamo to ne rade.

Friendship_BattleII_Max_Pro

A, što ako se žele izbjeći sve ove kineske zamke? Može se koristiti odgovarajuća japanska (Buttefly Dignics 09c) ili europska guma, iz serija Donic BlueGrip, Tibhar Hybrid ili XIOM Vega China.

Pogledajte i gumu sa kratkim pipcima Tibhar Speedy Soft D.TecS, s koje se spužva nije odvojila ni nakon zagrijavanja i zamašćivanja. Znači, već je “izmišljeno” ljepilo koje se, barem amaterskim postupcima, ne da ukloniti.

Tibhar_Speedy_Soft

Možda ćete se, na kraju, pitati, čemu sve to, jer igrate sa Tenđom ili MX-P-om? Profići, na sve bržim drvima, prelaze na igru sa gumom kineskom tipa i na FH i na BH! Od drva dobiju brzinu, a od gume rotaciju. Pa, sad’ ti vidi!

P.S. Nedavno sam razgovarao s jedinim našim lovcem u Superligi. I, pitam ga koju gumu koristi za FH (normalno, na BH je TSP Curl P-1R)? Tenđu. Ali, ona nije dovoljno dobra za lov, jer koliko rotacije zadaš, toliko ćeš je dobiti nazad, za njega bi kineska guma na FH bila nužna. Friško su to isprobale igračice u Superligi, sa pozitivnim skorom. Ali, to dovoljno govori koliko se službeni stolni tenis “(NE)razumije” u opremu.