Ubrzanje reakcije

Na temu ubrzanja reakcije objavljeni su slijedeći blogovi:

Ubrzanje_reakcije
Na slici je odnos centralnog i perifernog vida.

Da ne bi bilo da sam znanje “isisao iz malog prsta” (izmislio), na HTV2 se prikazuje francuska serija “On the Edge – 100 Jours”, čija 4. epizoda se zove “Refleks“. Konkretno, Marc Mouret si je dao zadatak da se u 100 dana pripremi za rukometnog vratara, kojem lopte od igrača dolaze brzinom 100 – 110 km/h. Da bi to postigao, potrebno je da ubrza svoju reakciju na najviši njemu mogući nivo. U epizodi se, također, spominje i stolni tenis, na kojeg se sve to jednako može primijeniti. Na žalost, kako je prikazivanje zaštićeno autorskim pravom, ne mogu Vam prenijeti epizodu, već ću pokušati opisati ključne detalje.

Razlikuju se nesvjesna motorika, npr. kada ste se uboli, koja ne koristi mozak, od one svjesne, koja je kod sporta mnogo važnija. Vrijeme između podražaja i pokreta čini vrijeme reakcije, najkraće je kod onih starosti od 20 – 25 godina, a s godinama se povećava. Vrijeme reakcije, u kraćem roku, može se malo poboljšati, no, specifičnim treningom snage, znatna je mogućnost povećanja eksplozivnosti i brzine. Centralni vid je jasan, no čini samo 1% ukupnog, dok je sve ostalo periferni vid, koji je znatno nejasniji, te ga treba osvijestiti i vježbati. Čim loptica uđe u vidno polje treba, kao pripremu za pokret, predvidjeti putanju. Vidne sposobnosti moguće je vježbati na AimBooster.com. Što je meta manja i zahtjeva veći pokret da se pogodi, preciznost je manja. Zvučni podražaj brži je od vidnog, a na reaktivnost utječu i naspavanost, te prehrana. Prije pokreta potrebno je stajati na prstima, te biti “mekan”. Brz se ne postaje izvodeći brze pokrete, već opuštenošću, a važna je i pantomima, tj. čitanje pokreta protivnika. Ponavljanjem pokreta, tj. treningom, skraćuje se vrijeme i povećava preciznost reakcije, a značajan utjecaj ima i predikcija. Tko želi biti učinkovit i brz, mora razmišljati kao mačka (citat iz filma).

AimBooster

O istoj temi objavljen je i članak na myTischtennis.de. U početku se trenira jednostavna reakcija, npr. kao kod starta trkača na 100 m. Slijedi trening različitih odziva na izbor, kada su nakon signala moguće različite reakcije (npr. nakon udarca protivnika moguće je izvesti blok, kontru ili spin). Reakcija izbora poboljšava se iskustvom i rutinom, a osnovni način postizanja je trening.

Idemo sada vidjeti što je nedavno o tome objavljeno na Youtube-u. Prvi je snimka treninga kineske ženske reprezentacije, a drugi edukativni video od TTD.