Svijet guma je manje crno-bijeli, kao u pjesmi Davorina Bogovića, a više iz knjige “50 nijansi siva”. Nakon što su prikazane osnovne razlike između guma, u blogovima Grippy vs. Tacky i Grippy vs. Tacky II, vrijeme je da se prikaže prostor između.
Uzmimo primjer. Igrate sa kineskom tacky gumom, te povučete FH spin, a protivnik mekano odblokira, tako da loptica pada kratko. Za kineskog profesionalca to nije nikakav problem, prići će i povući slijedeći FH spin. Ali, većina rekreativaca, nakon prvog spina, ostati će otraga, tako da će loptica “propasti” ispod nivoa stola. Jedino što se u tom trenutku može odigrati je nabaciti flah lopticu (bez rotacije) nadajući se da će protivnik spinom “prebaciti” stol, blokirati, pa će loptica pasti u mrežu, ili odigrati na način da se može nastaviti sa vlastitim spinom. Ovu “nabacaljku” skoro je nemoguće kvalitetno odigrati sa klasičnom tacky gumom, jer loptica nema vlastite energije, a nema je ni udarac. Topsheet će zalijepiti i onako sporu lopticu, a spužva, zbog svoje tvrdoće, neće reagirati. Ali, sa polutacky gumom koja toliko ne “lijepi”, te ima mekšu i življu poroznu spužvu, nema problema.
Gdje je granica između grippy i tacky guma? Nema je. Priča o Tenergy-ju i započinje tako da je Butterfly na poroznu spužvu (Spring Sponge) zalijepio topsheet, koji je za tadašnje pojmove imao visoku hvatljivost, te na taj način kreirao gumu koja je imala više spina od ostalih euro/japanskih konkurenata. Polutacky gume u tangencijalnim udarcima imaju više spina od klasičnih grippy, a ne gube bitno na brzini (dinamici) i lakoći igranja.
Od kuda dolaze gume sa jakim gripom (polutacky) i koje su im karakteristike? Njemački ESN, koristeći vlastite porozne spužve, prvo je kreirao za kineski brand Palio gumu Thor’s, a kasnije za XIOM modele Vega China i Tau. Slijedile su Tibhar Evolution MX-P i MX-S, te za ostale (Joola, Donic, XIOM, Yasaka, Andro, Gewo i dr.) gume za plastične loptice. Kinezi su krenuli obrnuto, smanjujući hvatljivost topsheeta, te razvojem poroznih spužvi, ispod kojih tvornički stavljaju tuning i ljepilo (Factory Tuned).
Popis novijih polutacky guma:
- Yasaka Rising Dragon,
- XIOM Vega China i Tau,
- Tibhar Evolution MX-S,
- Giant Dragon Storm,
- DHS Hurricane3-50 i Skyline3-60,
- Friendship Super FX Large Pores,
- Galaxy Big Dipper,
- Sword Maze…
Što je zajedničko tim gumama? Imaju više spina, uz neznatno manje brzine, vole tuning, a za ljepilo je važno da ostane trajno elastično, bez skrućivanja.
Po čemu se razlikuju? Po tvrdoći spužve, njenoj poroznosti, gdje veće pore osiguravaju više energije i katapulta, ali manje kontrole, po jačini hvatljivosti topsheeta, po kutu izbačaja…
Da li je polutacky guma isključivo za FH? Ne, ako ima mekšu poroznu spužvu (H45 – H47,5), te niži kut izbačaja može se koristiti i na BH, za povući prvi mekani spin, te nastaviti spinom ili kontrom (Ma Long, Xu Xin).
Kakva je budućnost polutacky guma? Sjajna, jer plastične loptice imaju manje spina, što se kompenzira većom površinskom hvatljivošću gume. Kome je Tenergy preskup može, a za trećinu novca, pronaći gumu konkurentnih karakteristika. Još Vas nisam uvjerio?
P.S. Nemojte ni slučajno pomisliti da je ovaj napis i slika nagovor na kupnju gume Yasaka Rising Dragon. Guma je kineski proizvod, a precijenjena je dvostruko, u japanskom shop-u je €27.50, a u europskom “suludih” €45.90.