Tuning – nastavak

Često u susretu sa drugim igračima čujem različite pogrešne izgovore eng. riječi TUNING, a izgovara se T-J-U-N-I-N-G, a naziva se još i Bio Booster. Pod pojmom tuninga podrazumijevaju se tekućine za poboljšavanje igračkih karakteristika backside (glatkih) guma. On može biti nanesen na SPUŽVU u tvornici (tzv. FACTORY TUNED) koja je proizvela gumu ili naknadno od strane igrača, na spužvu bez ili sa ljepilom, zavisno od tipa. Kako je cijeli blog već posvećen toj temi, pokušati ću nadopisati što sam nenamjerno izostavio ili što sam novo naučio (“Svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem”).

Osnovu svakog tuninga čini parafinsko ulje, ono koje se u Bauhausu ili sličnim prodavaonicama kupuje kao PARAFINSKO ULJE ZA LAMPE (SVJETILJKE), pri čemu je znatno bolje kupiti ono bez boje i mirisa (prozirno). Rijetko je i brzo se upija u spužvu, bez tragova. Nakon nanošenja više slojeva dolazi do uvijanja (deformiranja) spužve. No, parafinsko ulje se brzo i isparava, tako da poboljšani igrački efekt (spin i brzina) gume traje kratko. Kvalitetan tuning ima ugrađene kondenzatore koji duže vrijeme zadržavaju zamašćenje spužve, od tjedna do 3 mjeseca. Prosječni tuning traje 15 – 30 dana. Kako “prepoznati” dobar tuning? On dovodi do veće deformacije spužve, te nakon upijanja na njoj ostavlja ljepljivi talog smeđe boje, kojeg je moguće ukloniti sa spužve. Dalje, od boljeg tuninga spužva se sporije vraća u prvotno stanje.

Kod tuninga koji se nanosi tvornički to može izvesti proizvođač gume, a ne navesti. Takve gume su Butterfly Tenergy, XIOM Sigma II i dr., a razotkriva se specifičnim mirisom gume (vuče na kiselo), pogledom na povećani razmak između pipaca topsheeta (u odnosu na standardni) i/ili saznanjem iz proizvodnog procesa. Kineske gume se deklariraju (napisano je na omotnici) kao FACTORY TUNED. U tvornici se s više slojeva tuninga premazuje spužva, a zatim se nanosi više slojeva vodenog ljepila (VOC Free Glue). Na kraju se stavlja prozirna folija (za grafoskope), kako bi se usporilo isparavanje, a gume se pakiraju u vakumirane omotnice (vrećice). Prilikom lijepljenja Factory Tuned gume na drvo, sa spužve treba skinuti foliju, na drvo nanijeti 1 – 2 sloja vodenog ljepila, te pomoću valjka izvesti prilijepljivanje. Znači, na spužve takvih guma nije potrebno nanositi slojeve ljepila (Haifu Blue Whale II/III, DHS Hurricane3 Neo, Galaxy Apollo I/II/III, Moon, Mars i Sun).

Sve spužve na gumama, tvornički ili ručno tunirane, sa poroznom ili kompaktnom spužvom, s vremenom (stajanjem) gube svoju izvornu živost, te ih povremeno, svakih 1 – 2 mjeseca, treba ponovno tunirati i/ili prelijepiti.

Da li tuning ima negativne efekte? Da. Oni se mogu navesti:

  • zbog rastezanja gume, skraćuje se životni vijek;
  • povećanjem spina i brzine smanjuje se kontrola;
  • povećanje težine gume, za cca. 1 – 2 grama po nanesenom sloju;
  • može doći do odvajanja topsheeta od spužve ili pojave mjehura na topsheetu (bubbles), te uništenja cijele gume.

U posljednje vrijeme, zadnja 3 mjeseca, na tržištu se pojavio kineski tuning nešto niže kvalitete, ali znatno povoljnije cijene.

Wendy_Tuning
Bez brige, ovo nije tuning koji koristi kineska reprezentacija (National Team), već je to Haifu, Dianchi ili Lidu, ali u OEM verziji (bez pakiranja).
Za koga tuning je, a za koga nije? Nije za pimplere, blokere i drajfere, ali je MUST za spinere. SVI profesionalni igrači to redovito čine, iako je ITTF pravilima to eksplicitno zabranjeno. SVI igrači bivšeg i sadašnjeg prvaka Hrvatske kupci su tuninga.